曙光 三尾瑠璃

Concept


現代の着物に多くある季節の植物やその花を描くのではなく、心象風景を元にしたデザインによって、一風変わった柄や現代をイメージした配色だからこそできる伝統らしくない、今に活かす伝統的技法を模索した。
日常品であるべき工芸といわれるそれがお土産や装飾品として扱われてしまう現代に、改めて染色の技法によって生み出せるモダンな表現を考えていく中で、纏うことが着物であり、鑑賞や第三者的な美術ではなく、現代の服として着物を制作した。
「現に着物」のようなアートピースではなく、着る物として維持することで探究的な要素を強く含んでいる。

Instead of the seasonal plants and flowers common in contemporary kimonos, the artist pursues traditional techniques suited to today that seem to transcend tradition, through a transformation using patterns designed based on dreamscapes and contemporary color schemes.
Conceiving of the works as modern expressions born from a contemporary reworking of dyeing techniques, which are used mainly in everyday crafts, souvenirs, and accessories, she creates kimonos as contemporary apparel rather than disinterested works of art for appreciation alone.
They include strong exploratory elements while maintaining the status of apparel, rather than art pieces like “Still Kimono”.
 


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